خواص آجیل های عید که نمی دانستید - user friendly

خواص آجیل های عید که نمی دانستید

نوروز آغاز شده میباشد و نسیم خوش بهاری صورت هایمان را نوازش می دهد. هرکسی به نحوی از تعطیلات خود لذت می برد. عده ای هم اکنون سفرهایشان را شروع کرده اند و عده ای به دید و بازدید عید می روند. در میان لذت های شب های عید گزینه ی خوشمزه و البته گران قیمتی به نام آجیل شب عید وجود دارد که از ملزومات نوروز و عید دیدنی هایش است. راجع به خواص آجیل شب عید و خواص اقلام موجود در آن چقدر می دانید؟ در این مطلب در مورد خواص مشهور ترین اقلامی که اغلب در ترکیب آجیل شب عید بیشتر خانواده ها وجود دارد برای شما خواهیم گفت. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جزئیات خواص آجیل شب عید که احتمالا نمی دانید

نمی خواهیم اینجا برای شما نام چندین آنتی اکسیدان و اسم های عجیب غریب عناصر دیگر را برای شما بیاوریم تا به شما توضیح دهیم خواص آجیل چیست. در این مطلب به وضوح توضیح می دهیم چه چیزی برای چه کسی و یا چه ارگانی از جسم مناسب است. برای تهیه این مقاله و آوردن خواص هر کدام از این اقلام چندین مقاله ترجمه و مطالعه کردیم تا مهمترین و راه دست ترین این خواص را به قلم خودمان و به طور خلاصه برای شما توضیح دهیم.

خواص بادام زمینی

اول از همه باید این را بگوییم که بادام زمینی از آن دسته آجیل هایی میباشد که در رده دوم علاقه مندی ها در آجیل شب عید قرار دارد. به این معنا که در صورت تمام شدن گزینه های خوشمزه تر آجیل شب عید کم کم به آن بسنده می کنیم و از خجالت آن ها نیز در می آییم. در پایان تعطیلات عید امکان دارد اثراتی از آن در آجیل وجود داشته باشد.

از بحث منحرف نشویم و به خواص بادام زمینی بپردازیم. بادام زمینی منبع غنی بیوتین است. بیوتین بر شادابی جسم تاثیر بسزایی دارد. ضمناً بادام زمینی یکی از منابع چربی های مفید برای جسم است. علاوه بر آن بادام زمینی پر از آنتی اکسیدان میباشد که باعث پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان می شود. این آجیل خوشمزه علاوه بر آن سرشار از آهن است.

بادام زمینی یکی از منابع چربی های مفید برای جسم است

خوشمزه قهوه ای، بادام

اگر از خوردن لبنیات امتناع می کنید پیشنهاد می کنیم بادام را فراموش نکنید. بادام منبع غنی کلسیم است. علاوه بر آن بادام سرشار از ویتامین e می باشد که به بهبود سلامتی و زیبایی پوست و موی شما کمک می کند. سعی کنید بادام را با پوست قهوه ای دور آن بخورید و پوست آن را جدا نکنید. این خواص آجیل های شب عید را جدی بگیرید. آن ها واقعا کار خود را به خوبی انجام می دهند و حتما شما نباید آن ها را مانند خوردن معجون ها در کارتون های تخیلی دوران کودکی در عرض چند ثانیه حس کنید و حالی به حولی شوید، اما شک نکنید که همین خواصی که ما مهمترین های آن ها را به طور خلاصه برای شما می گوییم کار سلامتی را برای جسم شما انجام می دهند.

بادام منبع غنی کلسیم است

مادر بزرگم همیشه می گفت میوه هایی که پوستشان سخت تر از میوه های دیگر کنده می شود و کاملا به میوه چسبیده را با پوست آن بخور. مثلا سیب یا مثلا خیار یا همین بادام که پوستشان برای سلامتی خیلی مفید است. ولی خوب مثلا موز یا نارنگی یا پسته شامل این قضیه نمی شوند.

سلطان آجیل ها، پسته

اولین خاصیتی که در مورد پسته می توانیم به آن اشاره کنیم وجود ویتامین b6 در این آجیل است. این ویتامین به تنظیم هورمون های جسم و سلامتی جسم کمک بسزایی می کند. از این رو استفاده پسته به افرادی که دچار بیماری تیروئید هستند نیز توصیه می شود. علاوه بر آن پسته برای کسانی که در دوران قاعدگی خود دچار مشکلات هورمونی هستند نیز بسیار مفید است. پسته علاوه بر آن حاوی دو نوع از آنتی اکسیدان میباشد که برای سلامت چشم بسیار عالی می باشد. پسته برای سلامت قلب و عروق نیز مؤثر است. خواص آجیل های شب عید و مخصوصاً پسته آنقدر زیاد میباشد که نمی توان هر کدام از آن ها را در قالب یک پاراگراف توضیح داد. بنابراین ما به طور خلاصه به اشاره به چند مورد از مهمترین آن ها بسنده می کنیم.

مصرف پسته به افرادی که دچار بیماری تیروئید هستند نیز توصیه می شود

خواص فندق

فندق بمب سلامتی است. همین فندقی که حوصله شکستن آن را ندارید و آن را در اولویت دوم علاقه مندی ها قرار می دهید. یکی از مهمترین امتیازات فندق وجود فیبر در آن است. فیبر موجود در فندق از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می کند. فندق علاوه بر آن باعث تقویت نیروی سیستم ایمنی جسم می شود. وجود ویتامین c و آنتی اکسیدان فراوان در این آجیل باعث تقویت سیستم ایمنی جسم شده و از جسم شما در مقابل بیماری هایی مانند سرطان محافظت می کند.

فیبر موجود در فندق از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می کند

در مطلب مضرات پختن غذا در ظروف مسی گفتیم که مس موجود در بعضی از مواد غذایی باعث جذب بهتر و سریعتر آهن و کلسیم می شود. وجود مس در فندق نیز همین نقش را ایفا می کند و باعث افزایش حجم استخوان ها و دندان ها و تقویت آن ها می شود. یکی از دیگر خواص فندق تقویت عملکرد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. خواص فندق آنقدر زیاد میباشد که در قالب یک پاراگراف خلاصه نمی شود، اما از دیگر خواص فندق می توان به کنترل فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق است.

بادام هندی

برای خود ما نیز عجیب بود که (حتی شاید بر خلاف آنچه که تصور می کردیم) همه اقلام معروف آجیل شب عید در سلامتی قلب و عروق تاثیر بسزایی دارند. بر اساس تحقیقات، وجود آجیل در رژیم غذایی روزانه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی می تواند موجب کاهش کلسترول منفی خون آن ها شود. بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده اندازه مشخصی از بادام هندی در روز می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های خونی شود. بادام هندی نیز مانند فندق منبع غنی مس است.

مصرف میزانی از بادام هندی در روز می تواند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های خونی شود

بادام هندی علاوه بر آن برای سلامت چشم نیز بسیار مفید است. بادام هندی حاوی یک آنتی اکسیدان میباشد که موجب تولید یک لایه ی محافظ بر روی چشم می شود و از بیماری ها و علاوه بر آن مضرات اشعه uv برای چشم نیز جلوگیری می کند. راستی اگر پوست و موی با کیفیتی می خواهید باید بدانید که استفاده خود بادام هندی برای پوست و مو خواص بسیاری دارد و علاوه بر آن استفاده از روغن آن برای زیبایی و سلامت پوست و موی شما معجزه آفرین است. بادام هندی علاوه بر آن سرشار از فیبر میباشد و علاوه بر آن به کاهش وزن نیز کمک بسیاری می کند.

خواص کشمش

اولین خاصیت کشمش که از آن یاد می کنیم درمان یبوست است. کشمش علاوه بر آن به علت وجود آنتی اکسیدان های درون آن با سرطان معده مقابله می کند. اگر کم خونی دارید استفاده از کشمش را فراموش نکنید. کشمش اندازه هموگلوبین خون را نیز تنظیم می کند. اگر فشار خون بالایی دارید حتما کشمش استفاده کنید. کشمش اندازه فشار خون بالا را کاهش می دهد و آن را تنظیم می کند.

اگر کم خونی دارید استفاده از کشمش را فراموش نکنید

اگر از کشمش در رژیم غذایی خود و کودکان خود استفاده کنید و آن را جایگزین قند و شکر کنید بازی سلامت استخوان را برده اید و به علت وجود قند طبیعی نیز از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کرده اید. کشمش به سلامت و نیروی استخوان ها و دندان ها کمک مضاعفی می کند و از خرابی دندان ها جلوگیری می کند. کشمش را حتماً در رژیم غذایی خود قرار دهید. کشمش به علت داشتن قند طبیعی که از آن یاد کردیم موجب افزایش وزن نیز نمی شود. آهن موجود در کشمش را نیز نمی توان فراموش کرد.

توصیه آخر

با وجود خواص آجیل که بسیار فراوان نیز هستند، نباید آن ها را به اندازه زیادی استفاده کرد و در صورتی می توانند در سلامت نقشی ایفا کنند که به اندازه مشخصی از آن ها بهره ببرید. در بحث تغذیه سالم برای سلامتی جسم یک اصل وجود دارد که در صورتی که رعایت نشود هیچکدام از دیگر قوانین آن نیز مؤثر نخواهد بود و آن نیز استفاده اندازه مشخصی از هر ماده غذایی است. بنابراین به وضوح می گوییم که بهتر میباشد به اندازه آجیل بخوریم.

منبع :blog.bamilo.com

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *